Back to reality

Då var det tillbaka till verkligheten igen. Snart ska jag gå och lägga mig, och därmed officiellt avsluta julledigheten vilket ändå känns helt OK. Det har varit en skön och välbehövlig vecka med ledighet.
Som Ni kanske har märkt har jag även varit offline under stort sett hela veckan vilket inte direkt hör till vanligheterna.

Träningen den senaste tiden har varit ganska bristfällig p.g.a. en hel del resande under julhelgen, men det är ingen katastrof, innan man vet ordet av är man ju tillbaka i gamla rutiner med fasta mattider, träning, arbete och allt därtill. Jag tror att det är dessa rutiner som är A och O för framsteg, oavsett vad det än må handla om.


Bild från ett snöigt Vänersborg

Idag var jag och körde Bröst/Triceps. Det var ett ganska segt pass med i det stora helt OK.
Det där med att vila verkar inte vara en exakt vetenskap. Den senaste veckan har jag tagit det väldigt lugnt och ätit på ganska bra. I vanliga fall brukar en sådan uppladdning resultera i grymt tryck på gymmet, men inte idag. Tvärt om kände jag mig svagare än på länge. För min egen del verkar det som om jag måste köra på s.k. "aktiv vila" för att få bäst effekt av vilan på gymmet.

Med aktiv vila brukar man tala om exempelvis lugna promenader eller andra lågintensiva aktiviteter.

I morgon tänkte jag vila från gymmet men lägga in lite cardio. Ska jag klara av att komma tillbaka till Karaten i någorlunda skick är det verkligen dags att ta tag i flåset...

Vi hörs i morgon!

// Calle

Inga kommentarer: