Dagens styrkepass #Fitness

Dagens pass bestod av: Rygg, baksida axlar och biceps. Energin idag kändes riktigt bra, förmodligen för att jag åt mer kolhydrater till lunch än normalt samt att det är måndag. Måndagar är nämligen en bra dag för mig, kanske den bästa rent energimässigt då man har haft hela helgen till återhämtning. 

Jag tränar på ett helt nytt gym här i Lund vilket har inneburit att det är ganska sparsamt med folk där. Tills idag. Helt belamrat med folk överallt. Turligt nog besitter man förmågan att kunna göra justeringar i sitt programs ordningsföljd, en egenskap som inte alla tycks bemästra - Jag tänker naturligtvis på de där som står och glor bakom en tills man är klar...

Dagens pass såg ut enligt: 

Rygg

Latsdrag bakom nacken. Maxvikt: 80 kg x 8 reps. 

Sittade rodd i maskin (lastas med fria vikter). Maxvikt: 170 kg totalt x 6 reps. 

Sittade rodd i cable, brett grepp. Maxvikt: 65 kg x 8 reps. 

Baksida axlar

Framåtlutade axellyft. Maxvikt: 8 kg x 10 reps. 

Biceps

Bicepscurls med rak stång. Maxvikt: 35 kg x 10 reps. 

Bakåtlutade dubbla bicepscurls (45 grader). Maxvikt: 12 kg x 10 reps. 

Klart!

Ett helt OK pass utan större överraskningar. Mest nöjd är jag med den sittande rodden där jag kände mig stark idag. 

I morgon kör vi cardio!

// Calle

Inga kommentarer: