Tryck i benen #Cykelpendling

Hej! Mitt namn är Calle Sirén, och jag är ägare av bloggen Ni läser på nu. Efter ett par månaders vakum har jag bestämt mig för att göra ett nytt försök med att blogga om min träning och livets andra skeenden. Jag är alltså tillbaka, bra va? ;)

Det har naturligtvis hänt en hel del på träningsfronten sedan jag var aktiv här senast. Otaliga styrkepass, cykelpass och annat har avverkats. Jag har gått ner cirka 5 kilo (väger cirka 77 kg nu) i fett utan någon direkt genomtänkt justering av kosten. Jag har återupptagit en bra tradition, cykelpendlingen. Än så länge ligger jag på cirka 3 dagar i veckan där jag väljer cykeln före bil eller motorcykel. Det långsiktiga målet är att cykelpendla varje dag, men just nu håller jag på att acklimatisera mig lite. Vänja kroppen. 

Jag har cirka 2 mil enkel väg till mitt arbete och bränner cirka 1.300 kcal per dag på cyklingen. Järnkondis och tidsbesparing ingår. Dagens pendling var odramatisk på de flesta sätt förutom att jag höll på att köra på en virrig hipster på damcykel som hade noll koll i sin perferi. Men det hör till.

En skärmdump på dagens pass.

Vill Ni hänga med på RunKeeper hittar Ni mig här: http://runkeeper.com/user/CalleSiren

// Calle

Inga kommentarer: