Tragikomiskt pass #Fitness

Idag körde jag ett mycket märkligt bröst och tricepspass, ja läs själva...

Väl på gymmet insåg jag snabbt att jag hade glömt min vattenflaska igen, det är tredje gången nu. Detta innebar, precis som de två föregående tillfällena, att jag var tvungen att köpa en ny. Detta förstörde mitt flow lite grann, men jag fick tillbaka fokus relativt snabbt igen.

Den första övningen jag körde var dips. Första setet lyckades jag dra av 25 stycken, men det var bannemig ingen lek då det var ett tag sedan jag körde det senast. Då jag mer eller mindre har lagt ned mina tävlingsambitioner i Atheltic Fitness har övningen inget direkt syfte i min träning längre. Efter setet kände jag mig totalt slutkörd.

 Resten av passet var på snudd till tragikomiskt. Bröstpressar på 25 kg, kickbacks med 10 kg's-hantel o.s.v. MEN! Vilken pump jag hade, helt bisarrt. Det var detta som ens fick mig att ånga på i ärlighetens namn.

Men så är det, det är de där riktigt bra passen som får en att fortsätta - Passen emellan är bara transportsträcka.

Bjussar på en liten formbild. Var inte igår ;) 

 // Calle

Inga kommentarer: