Höga reps #Fitness

Igår var jag och körde en av mina klassiska splitar: Rygg, biceps och baksida axlar. Normalt sett brukar jag köra ganska låga reps, oftast mellan 4-6 strikta repetitioner, lite beroende på dagsformen.
Dagen till ära var jag dock sugen på att göra något annorlunda - Därför tänkte jag testa högreps-träning. Antalet reps låg mellan 15-20, lite beroende av hur väl jag lyckades estimera vikten innan påbörjat set.

Övningarna jag körde var:

Rygg 

1. Latsdrag. Sög riktigt bra i ryggen, extrem pump!

2. Sittade rodd i cable med v-grepp. Även här bra pump, tog dock på armarna.

3. Sittande rodd (Typ Hammerstrenght) med vikter. Föredrar denna med tunga vikter.

4. Kronlyft. Extremt påfrestande på konditionen vid högrep!

Baksida axlar 

1. Sidolyft med hantel. Bra pump!

2. Omvända flyes i maskin.

Biceps 

1. Isolerad bicepscurl i maskin. Sweet jesus vilken pump! Aldrig upplevt något sådant i min bicepsträning innan! This one's a keeper!

2. Bicepscurl med rak stång. Helt onödig övning efter första bicepsövningen...

Sammanfattningsvis var det kul att köra lite högrepsträning och jag kommer nog ge det någon månad till. Skadar aldrig att variera sin träning lite ;)

// Calle

Inga kommentarer: