Konditionskavalkad

Ännu ett löppass (snarare snabb powerwalk, men det är bara att bita ihop) utfört. 

Med riktigt sega ben lyckades jag jogga 5.1 km utan avbrott. Kan te sig enfaldigt, men för mig är det ändå en bedrift. En kropp som i stort sett har tränats för att vara stark och explosiv de senaste åren 
är inte skitsugen på att springa - Och det känns. Pulsen är så klart fortsatt hög, trots att det inte går speciellt snabbt. Men jag räknar med hyfsat stora förbättringar inom ett par månader. 


Dagen innan körde jag ett 30-minuterspass på spinningcykeln och noterade att jag hade betydligt svårare att få upp pulsen där. Att komma över 150 bpm var en pärs. Detta talar för att jag förmodligen inte har optimal teknik vid min löpning, tvärt om. 

Trägen vinner!

Edit: Hittade en intressant artikel om ämnet puls. Kanske inte är speciellt konstigt trots allt: http://blog.svd.se/maratonbloggen/2011/12/19/fraga-dan-skyhog-puls/

Inga kommentarer: