Kvällens update

Det blev inget styrkepass utan något helt annat, nämligen löpning. Eller ja, ska jag vara helt ärligt så var det mer springa, gå, springa, gå, springa osv.

Själva löpningen var som förväntat riktigt gastkramande, och det dröjde inte speciellt lång tid innan jag hade pump av sällan skådat slag i benen. Betydligt bättre tryck än vid benträningen helt ärligt.

Flåset måste verkligen förbättras och min intention är att löpträna åtminstone 3 pass x 40 minuter i veckan utöver styrketräningen, och vidare hålla i det denna gången.

Kanske inte den optimala 
löpfysiken?

I början av min styrketräningskarriär löptränade jag ganska mycket och skulle uppskatta att jag sprang mellan 3-4 mil i veckan. Då på en vikt om 67 kg på samma längd som idag. På den tiden hade jag ett riktigt bra löpsteg till skillnad från idag, men det är väl inte så konstigt med tanke på att man väger 10 kg mer idag.

I morgon skall jag köra det planerade axel och magpasset. Och vem vet, kanske jag avslutar med lite lätt jogg på bandet efteråt? ;)

// Calle

Inga kommentarer: