Ryggpasset i backspegeln

Igår var jag på gymmet för att köra rygg och baksida axlar. Egentligen skulle jag ha kört biceps också, men av någon outgrundlig anledning kände jag min sliten i armarna , så dessa kommer att läggas på axelpasset istället.

Före plåtning 2009.

Passets övningar:

Rygg

1. Sittande rodd (Nordic gym). Maxvikt: 80 kg x 6 repetitioner.

2. Latsdrag bakom nacken, rak stång (Nordig gym). Maxvikt: 65 kg x 6 reps.

3. Sittande rodd, brett handtag. Maxvikt 65 kg x 6 reps.

Baksida axlar

1. Framåtlutade sidolyft med hantel. Maxvikt: 7.5 kg x fail.

Underarmar

1. Captain of crush maxrep.

Passet var riktigt effektivt och jag var klar efter cirka 40 minuter, trots att det precis som vanligt kryllade av folk på gymmet.

I morgon ska jag köra bröst och triceps, så häng på!

// Calle

5 kommentarer:

Anonym sa...

hatar din midja... inte den i sig men att jag aldrig kan få en likadan :)
/Jörgen

Calle sa...

Jörgen: Jag är genetiskt betingad med en smal midja. I form ligger den runt 70-71 cm.

Dock ärresten av kroppen inte mycket att hänga i granen... Haha!

// Calle

Anonym sa...

en annan stackars sate har ju 83 kring midjan!
Diet drar igång igen på måndag!
ska som om man kan bryta 80 sträcket iaf :)
/Jörgen

Anonym sa...

tjo, en snabb fråga har du någon koll på hur mycket du låg/ligger på i kcal, när du börjar närma dig de 73-74? och skulle fortsätta neråt?

Calle sa...

Anonym 2: Runt 1.600-1.700 kcal. Dock kör jag ju en del cardio under diet.

// Calle