Axlar och mage

Efter en fullspäckad dag på jobbet var jag helt slut när jag väl kom hem. För att varva ner lade jag mig i sängen med min iPad i högsta hugg för att varva ner och nörda loss med den animerade filmen "Batman and Superman: Apocalypse. Det var välbehövligt.

Passet gick riktigt bra, och den tidigare kavalkaden som kommer med terminsstarterna tycktes redan ha genomgått den värsta selekteringen av motiverade motionärer. Skönt.

Motivationen den senaste tiden har inte alls varit vad den brukar. Trots detta har jag sett till att sköta styrketräningen någorlunda. Mycket för att ångesten brukar krypa sig in på skinnet när man känner att musklerna börjar tappa styrka ;)

 För att ge motivationen en kickstart delar jag med mig av ett favoritcitat från en otroligt vis man, Socrates:

“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable." 

Tänk på att detta inte direkt skrev igår, så man inser alltså hur lite människan egentligen har lärt sig med tiden. Det gör mig både arg och ledsen över hur vissa människor misshandlar sina kroppar. Sjukt är vad det är.



// Calle

Inga kommentarer: