Efter ett par dagar på latsidan...

...Var det comeback på gymmet. Eller ja, latsidan och latsidan. Det har som vanligt varit mycket på gång med livet i allmänhet: Ny bil (se bild), arbete, sidoprojekt, träning osv. osv.
Ett kvitto på de senaste dagarnas frånvaro från gymmet var att de t.o.m. hade hunnit med att byta ut en hel del av maskinerna på gymmet sedan jag var där sist, till modernare versioner av de gamla trotjänarna.

Nya bilen

På schemat stod rygg, vilket var passande då det var precis de maskinerna som hade bytts ut. Passet såg ut enligt:

Rygg

1. Sittande rodd. Tunga 5:or.

2. Latsdrag bakom nacken.

3. Pullovers.

4. Kronlyft.

Baksida axlar

1. Framåtlutade enhands hantellyft.

Efter avslutat pass  på väg ut från gymmet sprang en enorm apa ikapp mig, ja faktiskt. Det var Gainomax-apan som ville bjuda på Post Workout-energi ;) När han fick ögonkontakt med mig gjorde han en "krabba" och slängde över två förpackningar med Gainomax. Udda men roligt :)

Idag tänkte jag köra 30 minuter cardio i form av cykling på vår spinningcykel.

Det är dags att komma till bukt med den kardiovaskulära förmågan på allvar nu. Speciellt med tanke på att jag har planerat att cykla mycket mountainbike nu till hösten. Faktum är att jag föredrar att cykla mountainbike just under hösten när det är lite lagom geggigt underlag och extra syrerik luft. Wünderbahr!

// Calle

Inga kommentarer: