Monday cardio

Efter en händelserik dag på jobbet fanns det inte mycket energi över till annat när jag väl kom hem.

Planen var att köra rygg och baksida axlar idag, men jag insåg att det inte skulle bli något direkt höjdarpass med det befintliga utgångsläget. Istället tog jag en powernap på soffan (somnade direkt) och vaknade av mig själv efter ungefär en timme.

Som jag skrivit tidigare så har framförallt cardion blivit lidande den senaste tiden, så det enda rätta var helt enkelt att slänga sig på spinningcykeln och köra ett pass. Det blev totalt 45 minuter i medelhögt tempo och det kändes förvånansvärt bra.
Nu vill jag verkligen få upp flåset på allvar så att jag kan njuta ordentligt av höstens och vinterns mountainbiketräning.

Nu börjar det som Ni säkert har lagt märke till att mörkna extremt tidigt om kvällarna, så ska man cykla i skogen gäller det att vara ordentligt rustad. Följdaktligen beställde jag en sån här från USA:

Den skall enligt uppgift och recensioner ge riktigt bra ljus (200 lumen) vilket bör vara tillräckligt. Det ingår en hållare för styret som verkar riktigt stabil. Ser verkligen fram emot att dundra fram på stigarna i mörkret, häftigt!

// Calle

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du rustar dig för mörkret och höstens träning. Lycka till med konditionen och styrkan, för att inte nämna jobb och allt annat som ska hinnas med.

Björn sa...

Har tävlat i MTB CC i flera år. Skulle rekommendera en pannlampa istället! Monterat på styret funkar bra om man kör landsväg, men inte i skogen, i skogen vill du ha ljust där du tittar, inte åt det hållet cykeln hoppar...

Calle sa...

Anonym: Ja, det är verkligen mycket med det jordiska. Time management är av högsta vikt! :)

Björn: Jag tror du har helt rätt i vad du skriver. Funderar på att skaffa en pannlampa också. Några tips på en prisvärd sådan?

// Calle

Björn sa...

Dåligt med tips, då det var ett par år sedan jag var aktiv! Men kolla in http://cykelcity.se/
De brukar alltid ha bra prylar!