Söndag kväll

Dagen har varit lång och har bjudit på allt mellan julshopping och träning.

Detta med julklappshandlande är inget som jag direkt gillar, utan anser att hypen har blivit allt för stor för sitt eget bästa. För mig handlar julen om att umgås med sina nära och kära.

Träningen idag bestod av rygg och baksida axlar. Idag var det första gången på länge som jag körde marklyft, och det märktes. Som max körde jag en 5:a på 160 kg vilket är långt under vad jag brukade köra på.
Till råga på allt är jag riktigt svullen för tillfället (nästan 85 kg) och har svårt att syresätta mig ordentligt. Att vara bulkig, som jag är nu, är absout inget jag gillar för övrigt. Min optimala vikt är någonstans runt 76-78 kg där jag är stark men ändå har tillräkligt med ork. Nej, det blir till att köra en minidiet framöver. Dock kommer jag att unna mig saker och ting över julhelgen.

Just nu sitter jag och tjejen och tittar på Ensam Hemma 2 :) Vi såg ettan igår och kände att den var såpass kul att vi ville köra tvåan också. Man blir lite nostalgisk på äldre dagar... Haha

Vad passar bättre än ett glas fin konjak till en härlig söndagskväll?


I morgon är det Karate igen, och eftersom jag har missat de två föregående passen p.g.a. mitt arbete kliar det i hela kroppen. Det är verkligen beroendeframkallande med kampsport!

Ha en trevlig kväll med er, vi hörs i morgon!

/ Calle "sälen" Sirén

Inga kommentarer: