När kroppen inte riktigt hänger med

Gårdagen yttrade sig något annorlunda mot vad måndagarna brukar.

Jag har haft problem med värk i bröstet ett tag nu, men igår small det till på allvar. Fick helt plötsligt otroliga smärtor i bröstet så jag åkte direkt till akuten i Lund efter ett samtal med sjukvårdsupplysningen.
De rekommendera att jag borde åka in och kolla trots att det förmodligen inte var någon fara (ligger ju inte direkt i högriskgruppen för hjärt-kärlsjukdomar).

Väl där fick jag hjälp direkt, eftersom en av deras högsta prioriteringar är just bröstsmärtor, och man kunde ganska snabbt konstatera att hjärtat fungerade som det skulle. Även blodprovet var utmärkt. Efter detta var det bara att invänta en läkare.

7 timmar senare (!) kom läkaren in i mitt rum. Vid detta laget hade jag tillbringat cirka 8,5 timma på sjukhuset... Haha
Det verkar som om jag med all säkerhet har åkt på magkatarr på grund av stress och kaffekonsumtion.

Så nu sitter jag här med mitt allra första paket Losec. Det är kärlek, inte sant?

/ Calle

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jäklar - du får helt enkelt stressa ned, för kaffet kan vi ju inte skippa! ;)

Krya på dig!

Anonym sa...

Håller på att köra på denna:
http://www.hundredpushups.com/index.html

Sugen att haka på.

Gjorde 70 på mitt inital test - kör ni på vecka 3 dag 2

/S

Calle sa...

Svärd: Ska kolla testet så snart jag får tid :) Kaffet är svårt att vara utan, inte minst när koffeinabstinensen smyger sig på... Haha