Snabb update

Igår körde jag ben och dessvärre var inte knäböjsracket ledigt en enda gång under hela passet.
Dock körde jag istället benpress efter lite lätt uppvärmning bestående av benspark och bencurl.
Totalt blev det fyra set benpress (sittande i maskin) på cirka 80% av maxvikt och cirka 8 repetitioner.
Efter detta var det raskt över till hantlarna för att köra raka marklyft för baksida lår och gluteus. Här blev det tre set. Som avslutning avslutade jag med att köra bensparkar och lårcurls. Här höll jag mellen 4 och 6 repetitioner.

Som avslutning på passet körde jag fyra set vader :) Det märkliga är att det i princip alltid svartnar lite lätt för ögonen när jag kör vaderna tungt. Någon som känner igen sig?

Som vanligt dagen efter benpasset var benen lagom möra idag, något som inte gjorde dagens Karatepass lättare...
Dagens pass bjöd på en hel del grundteknik och fysträning. Ett riktigt kul pass! Jag misstänker att jag kommer att ha en gruvlig träningsvärk i morgon. Nu är det dags för sängen. Ska upp vid kl. 05 i morgon :(

Ha en trevlig kväll med er, vi hörs!

/ Calle

4 kommentarer:

Anonym sa...

Calle, jag läser Linas blogg också och ser att den får betydligt fler kommentarer. Du kanske inte bryr dig hur många som läser, men jag lovar att du skulle få många fler läsare och kommentarer om du var lite mer personlig. Visst, vi uppskattar att veta om siffror och framsteg men fler foton, lite kort om vad du gör utöver träningen och sådant skulle ta fram en person bakom bloggen, nu är det bara en massa anonym text att plöja...

Calle sa...

Lisa: Hårda ord, men jag tar dem till mig.

/ Calle

Lina Sirén sa...

Haha :oD Det har jag ju sagt till dig gubben ;o)

LOVE YOU!

Calle sa...

Lina: Skönt att du ger backup :)