Gårdagen samt kvällens strapatser

Igår körde jag bröst och triceps, och eftersom det tidigare passet med flyes gick såpass bra körde jag mer eller mindre en favorit i repris. Jag har märkt att min bröstmusklatur svarar avsevärt mycket bättre på just flyes jämfört med pressövningar där axlarna aktiveras i allt för stor utsträckning. Extra vettigt blir upplägget i avseende att vi kör en hel del pushups på Karaten :)

Kvällen till ära var det dags för Karate igen. Ett jäkligt kul pass måste jag säga med mycket fokus på kombinationer mellan slag och sparkar. Jag har alltid tyckt att det är kul med teknik, och i synnerhet sparkar och slag. Alltså ett pass helt i min smak!
Rent fysiskt var även detta pass hårt, men inte riktigt som föregående pass där blackouten var mer eller mindre nära genom passet.

Efter avslutat pass gick vi ut till Glorias och käkade. Mycket trevligt, och ett perfekt tillfälle at fylla på energireserven en gång till (körde som alltid min 50/50-drink efter passet) :)

I morgon skall jag köra ben. Det är ett tag sedan jag körde frontböj och benpress, så jag hoppas att dagsformen kommer att tillåta detta. Jag vred till min högra höft en aning i dag, men det är nog inget som inte lite liniment kan råda bot på!


Ha en trevlig kväll med er, vi hörs i morgon!

/ Calle

Inga kommentarer: