Helgen

Denna helgen har varit ganska lugn på både tränings - och den privata fronten.

Igår körde jag endast bröst, men något mer genomgående än vanligt med fokus på flyes.
Som uppvärmning körde jag framåtlutade flyes i cablecross med lätt vikt. övning nummer två blev flyes med hantlar, tre set med 25 kg's hantlarna. Efter detta set hade jag riktigt bra pump!
Övning nummer tre blev dagen till ära flyes i maskin. Här valde jag att köra något lättare, detta på grund av att jag tenderar att använda axlarna i en allt för stor utsträckning när jag är trött i bröstet.
Som avslutning på det hela körde jag bröstkontraktioner med hantel, lätt med 10 kg's hantlarna.
Denna övning ser ungefär ut som övningen för framsida axlar med avvikelsen att han drar armen mot bröstets mitt för att få en pumpkänsla i bröstet. Disco-övning? Definitivt ;)

Idag har jag bara tagit det lugnt inför en intensiv vecka med mycket jobb, styrketräning och Karate. Jag kommer från och med nu att försöka att sköta maten bättre än vad jag har gjort den senaste tiden och tillämpa ätardagar på lördagarna, precis som på diet. Återkommer med update på hur detta går :)


Leo vet hur viktigt det är med återhämtning inför
kommande utmaningar, exempelvis sorkjakt :)

Ha en trevlig kväll med er, vi hörs!

/ Calle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har en del gemensamt jag tävlar i CBB och tränar kyokushin hehe!

Tycker mig även känna igen din bild på bloggen (sidechesten).

/Sid

Calle sa...

Sid: Coolt :) Antalet personer i Sverige som kör "riktig" Karate är ganska lätträknade!

Sidechestbilden är tagen strax innan DC 05 (AF). Är ganska aktiv på Body Forum, kanske där du har sett den?

Ha en bra dag!

/ Calle