Ännu mer träning :)

Igår var det dags för Karate igen. Passet gick riktigt bra, och jag fick även glädjande besked om att jag kommer att få följa med mina klubbkamrater till den avancerade gruppen!
Eftersom jag inte har gjort mer än 4 pass på klubben kan jag inte gradera än, men det är helt ok och fullt förståeligt. För mig är inte det viktiga vilken färg man har på bältet, utan hur bra kontroll man har över sin kropp och psyke. Hur som helst är jag väldigt nöjd med att gå till den avancerade gruppen så snabbt i en annan kampform än Taekwondo.

Idag var det dags för styrka igen. På schemat stod rygg och baksida axlar.
Jag började lite annorlunda den här gången med latsdrag i cablecross. Detta är en utmärkt övning för att värma upp ryggen och få tryck!
Som andra övning körde jag latsdrag bakom nacken. Snacka om att detta är en av mina absoluta favoritövningar! Bra tryck och kontakt genom alla tre set.
Övning nummer tre blev dagen till ära stående stångrodd. Körde ganska lätt här idag (70 kg) eftersom Karaten har gett mig träningsvärk på de allra mest besynnerliga ställen :)
För baksida axlar blev det idag omvända flyes i maskin samt framåtlutande sidolyft med hantel.

Passet i sin helhet var helt ok. Möjligtvis var jag lite sliten efter en heldag i Göteborg med viktiga möten, men det är just detta man måste hitta balansen i - både sköta sitt arbete och privatliv med allt vad det innebär.

I morgon blir det med all säkerhet vila, välbehövd vila om jag skall vara ärlig.


Svartmålare in action!

Ha en trevlig kväll med er!

Vi hörs!

/ Calle

Inga kommentarer: