Dagens styrkepass #Fitness

Idag var jag (äntligen) och styrketränade. Det var en dryg vecka sedan sist. På schemat stod bröst, triceps och axlar. Ett tufft pass eftersom bröstträningen föruttröttar axlarna ganska rejält, men det är bara att bita ihop.

Som jag skrivit tidigare har konditionsträningen gett rejäla resultat nu, inte minst under styrketräningen. Det är en riktigt skön känsla att kunna köra 12:or utan att låta som en hjärt-lungmaskin.
Då den där riktiga känslan av styrka inte riktigt fanns i bröstet idag valde jag att köra ganska höga reps, 8-10 repetitioner. Det kändes helt OK, även om det märktes att man varit borta ett par dagar för mycket.

Styrkan i triceps och axlar var det dock inga fel på idag. Jag körde mina "normala" vikter på motsvarande reps som föregående pass. Efter passet var jag så slut i axlarna att jag hade riktiga problem med att ta på mig tröjan och köra bil hem... ;)

I morgon hade jag tänkt ge mig på lite skogscykling med min nybyggda cykel. Än så länge har jag bara testat den på asfalt, så det ska bli riktigt kul att se vad den går för  i skogen. Frågan är: Är jag och cykeln redo för Bockstensturen? ;)


Ett par bilder på cykeln med skogshjulen. Enligt min våg väger cykeln 
9,8 kg nu, men jag tror inte att det stämmer...

// Calle

Inga kommentarer: