Blandad kompott #Fitness #Mountainbike

Denna gången har jag hunnit med både styrketräning och lite mountainbike. 

Helgen tillbringades hos svärföräldrarna i Lerberget som ligger utanför Höganäs. Vi hade en riktigt trevlig helg och fick lite barnpassning på köpet. Jag och Lina passade på att sticka till gymmet tillsammans, vilket var ett bra tag sedan vi hade tillfälle till senast. Gymmet vi brukar träna på när vi är i Lerberget är sporthallen, gymmet jag började min "karriär" för cirka 12 år sedan. 

Jag hade egentligen kört igenom hela kroppen under veckan och hade träningsvärk i princip varenda muskelfiber i kroppen, men jag fick till ett bra ben och magpass till slut. Till skillnad mot tidigare kör jag ganska lätt med fler repetitioner när det kommer till benträningen. Detta för att bättre anpassa muskelarbetet till cyklingens dynamik. 

I det stora hela ett trevligt pass, kanske inte överdivet hardcore, men trevligt. Dagen efter hade jag i alla fall sådan träningsvärki benen att jag knappt kunde stå ;)

Idag var jag borta i Genarp för att köra ett pass mountainbike. När jag var här sist hittade jag som bekant en ny runda, och dagen till ära tänkte jag köra en favorit i repris. En bit in på slingan hittade jag dock en avstickare, och jag kunde helt enkelt inte hålla mig så jag cyklade in där. Just detta tycker jag är en del av charmen med att cykla mountainbike, utforska och hitta nya stigar - Riktigt kul! Stigen jag hittade var ganska tekniskt och grymt lerig, men rolig var den! 

Totalt fick jag till 11 km på knappt en timme, inget världsmästarpass med andra ord, men jag hade kul och konditionen fick sig en ordentlig känga på ett par ställen. 

Nedan hittar Ni lite bilder från turen :)







Stats från dagens cykling

// Calle

Inga kommentarer: