80 mil senare #Mountainbike

Den senaste semesterveckan har gått i resandets tecken. Vi har avklarat cirka 80 mil på de svenska vägarna.

I onsdags åkte vi iväg till Vänersborg för att hälsa på mina föräldrar. Det var alldeles för längesedan sist. Vi stannade där i två dagar och tog det bara lugnt och umgicks, något man måste unna sig emellanåt.

På fredagen åkte vi vidare med vår fullpackade bil till Göteborg för att hälsa på min storebror med familj. Vi hade det riktigt trevligt, och dessutom var jag med på mitt livs första kräftskiva (!). Inte så konstigt som det låter kanske, då jag är allergisk mot kräftor. Istället festade jag loss på färska räkor, ett fullgott alternativ som ger ungefär samma känsla enligt uppgift ;)

Träningen under dessa dagar bestod endast av promenader, men det är inte illa det med tanke på att jag vill komma ner till en offseasonvikt på 76 kg. Jag behöver all motion jag kan få.

Idag var jag ute och cyklade #mountainbike i #Genarp igen. Denna gången något längre än normalt. Jag skulle behöva ha upp tiden på passen till åtminstone ett par timmar för att förbereda mig för #Bockstensturen, men dålig kunskap om stigarna och tidsbrist gör att det är tufft att få till.
Dagens cykling var lite virrig som Ni kan se på kartan nedan, men jag är riktigt nöjd med känslan på passet. Nu börjar flåset kännas anständigt, även om pulsen fortfarande skenar i uppförsbackarna. Men men, work in progress. Underlaget var bitvis extremt lerigt. Kul, med andra ord :)

Dagens pass. Maxhastighet 49 km/h på grusväg - Adrenalin!

Som sagt, bitvis lerigt ;)

I morgon kör vi rygg!

// Calle


Inga kommentarer: