Chest day #Fitness

Nu blev det sådär längesedan jag styrketränade sist (6 dagar), men tiden går undan när man har semester. Lägg sedan på familj och en fetish för cykling på det så är det lätt hänt att det går ännu snabbare ;)

Igår körde jag i alla fall bröst, triceps och axlar. Ja, jag vet. Jag skrev att jag skulle köra rygg, men jag kom på efteråt att jag körde det sist. Även om det inte hade spelat någon roll med såhär långt uppehåll så ska rätt vara rätt!

En icke tidigare publicerad bild på mig. Sidechest! 

Passet såg ut ungefär såhär:

Bröst

1. Framåtlutade flyes i cable. Uppvärmningsset x 3.

2. Bröstpress med hantlar. Maxvikt 37 kg x 6 reps. Kände mig grymt svag i denna övningen idag.

3. Flyes med hantlar. Maxvikt 18.5 kg x 7 reps.

4. Flyes i maskin. 130 kg x 8 reps. Bra pump!

Axlar

1. Sidolyft med hantlar. 5 kg till fail. Uppvärmning. Galen pump!

2. Enhands axelpress med hantel utan ryggstöd (underskattad övning!). Maxvikt 19 kg x 7 reps.

3. Enhands sidolyft. Maxvikt 10 kg x 5 reps.

Triceps

1. Tricepspress med rak stång i cable. Fullt mag x 7 reps. Tryck!

2. Tricepsrepss i maskin (över huvudet). 65 kg x 7 reps.

I det stora ett helt OK pass, även om jag inte var helt nöjd med styrkan i bröstet. Men det är ju så, det är dagsformen som styr och det är ju de där perfekta passen som gör att man fortsätter - Eller hur? :)

Ett plus var även att formen såg ganska trevlig ut med lite pump - vener och svullna axlar. Det var inte igår! Ska fundera på om det snart inte är dags för lite dagsformsbilder igen.

// Calle

Inga kommentarer: