Spinning Deluxe #Mountainbike

Igår var planen att jag skulle ha cyklat ute i skogen, men sambons planering satte tyvärr stopp för det. När vi väl kom hem var klockan strax efter 16, och med tanke på att jag skulle förbereda allt och att det skymmer förhållandevis tidigt i skogen var jag tvungen att hitta en alternativ lösning dagen till ära.

I stället körde jag 60 minuter spinning i högt tempo. Min tanke var att köra med pulsklocka, men tyvärr var batteriet i den slut. Jag skulle dock tro att jag låg mellan 80-90% av max genom hela passet, ruggigt jobbigt. Ska försöka få batteriet bytt så snart som möjligt.

Det är något fruktansvärt tillfredsställande med att köra hård cardio, speciellt när man är färdig. Dessutom är det kul att känna att man utvecklas, för ett pass som detta hade jag inte fixat för ett par månader sen skulle jag tro. Inte med den här intensiteten i alla fall.

Även de mentala förberedelserna inför #Bockstensturen är nu i full gång. Faktum är att jag har svårt att tänka på annat just nu, jag är så fylld av förväntan! Nu håller vi bara tummarna för att fysiken är tillräckligt bra.

// Calle

Inga kommentarer: