XC himlen med bett #Mountainbike

Det blev till slut så att jag tog mig i kragen och åkte iväg till Genarp för att cykla. Väl på plats var jag inte alls sugen att ge mig ut på det gamla vanliga spåret, så jag cyklade på upptäcktsfärd istället :)


Bilder från Unos runda

Jag har vid flera tillfällen cyklat förbi en skylt där det står: "Unos runda", men idag vek jag för första gången av mot stigen för att testa.
Den började med en lååång brant uppförsbacke som verkligen fick min kondition att maxa snabbt. Det var verkligen på gränsen till att jag inte fixade det, men skam den som ger sig. Unos runda, är precis som det låter, en runga med samma början och slut. Tyvärr inte speciellt lång, runt 7 km, men det uppvägs av riktigt rolig cykling. Jag cyklade  två varv innan jag begav mig tillbaka eftersom vädret såg ganska ruggigt ut.


Mer från Unos runda


På hemvägen såg jag en pinne som låg tvärs över stigen och precis som vanligt när det inträffar gjorde jag en s.k. "Bunny hoop" över den. Strax innan pinnen kände jag helt plötsligt att det sved till i framsidan av höger skenben, men jag tänkte inte mer på det då det bokstavligt talat kryllar av brännässlor där. Väl framme vid parkeringen insåg jag att det kanske inte var en pinne, utan en huggorm. Som Ni ser på bilden nedan hade jag två blodiga prickar på benet (har torkat det på bilden) .Jag mår hur som helst helt OK, bara en lättare huvudvärk. Jag är dock inte helt säker, men konstigare saker har ju hänt.


Huggormsbett?


Dagens runda


I kväll ska jag bara ta det lugnt med familjen och njuta av ledigheten. I morgon tänkte jag försöka få till ett styrkepass när tjejen får besök här hemma :)

// Calle

Inga kommentarer: