Dagens Karatepass

Idag var det tufft kan jag lova. Redan på uppvärmningen kände jag att flåset var riktigt kass, så jag misstänker att det är en förkylning på gång. Men skam den som ger sig! Som en del av uppvärmningen körde vi en del kata, och även här skenade pulsen iväg... Dock är det jobbigare än vad de flesta tror. Genomför man en Kata på rätt sätt är man helt slut efteråt.

Idag hade vi ganska mycket fokus på hårda slag och lowkicks, riktigt kul! Vi fokuserade mycket det enskilda slaget och stabiliteten i handlederna, så det var lite speciellt. I vanliga fall handlar det mest att utföra kombinationer mellan sparkar och slag, så detta var upplyftande :)
På fredag är det Kumitepass som gäller, förutsatt att jag känner mig OK i kroppen.

Efter träningen körde jag som vanligt min 50/50-drink och snackade lite med mina klubbkamrater. Alltid skönt att varva ner lite innan hemgången.

Väl hemma fyllde jag på energiförådet alá lowcarb :) Som ni vet försöker jag att tappa lite fettmassa nu innan sommaren, och lowcarb är ett sätt som passar mig ganska bra.
Kvällsmålet bestod av: 400 gram lövbiff (superbillig vardagsmat, inte) plus lie vitlökssmör plus en smörgås med 10% ost. Som vanligt till maten en kapsel omega 3 och en vitamintablett.



Bjuder på ett klassiskt kollage från en riktigt
schysst klassiker: Kickboxer med JCVD.

I morgon hade jag tänkt att köra rygg, så häng med då!

God natt / Calle

Inga kommentarer: