Benpasset från helvetet

Igår körde jag ben ordentligt för första gången på länge. Jag har minskat volymen på benpassen ganska radikalt fram tills nu då jag har kört en del annat såsom mountainbiking och kampsport.

Dock är det dags att ta tag i det hela igen om en eventuell tävling kommer på tal igen ;)

Passet var riktigt intensivt, och fokus genom hela passet låg på låga reps.

Framsida lår

1. Frontböj. Maxvikt 80 kg x 5 reps. Tappat en del här...

2. Benpress i maskin. Maxvikt 130 kg (av 150 kg) x 5 reps.

3. Benspark. Maxikt 90 kg x 6 reps.

Baksida lår

1. Raka marklyft. Maxvikt 80 kg x 8 reps.

2. Sittande lårcurls. Maxvikt 90 kg x 6 reps.

Vader

1. Sittande vadpress. Maxvikt 50 kg x max.

Tidsåtgång: 35-40 minuter.

Puls: Hög som en pundare på plattan...

Idag var tanken att jag skulle köra cardio, men med den träningsvärken jag har nu är det helt uteslutet.

I morgon är det rygg, biceps och baksida axlar på schemat. Ska bli trevligt :)

// Calle

Inga kommentarer: