Dubbel update

Då jag var helt slut efter gårdagens ryggpass kör jag en dubbel uppdatering idag.

Igår stod rygg, baksida axlar och biceps på schemat. Ett ofrivilligt energiunderskott och en allmänt stressig dag gjorde att energin som brukar finnas innan styrkepassen inte riktigt infann sig denna gången. But hey, det är ju de där perfekta passen som får en att fortsätta. Right? ;)

Passet gick trots bristfällig energi helt OK och såg ut enligt:

Rygg

1. Pullovers i cable. Uppvärmning.

2. Sittande rodd med smalt v-grepp. Maxvikt 110 kg x 6 reps.

3. Latsdrag bakom nacken. Maxvikt 70 kg x 7 reps.

4. Stångrodd. Maxvikt 80 kg  4 reps. Katastrofalt svag idag.

Baksida axlar

1. Framåtlutade sidolyft, enhands. Maxvikt 7.5 kg x maxrep.

2. Omvända flyes. Maxvikt 60 kg x 7 reps. Bra tryck!

Biceps

1. Hantelcurls. Superlätt pumpset på 12 kg.

2. Stångcurls. Maxvikt 40 kg x 6 reps.

Touchdown!

Tidsåtgång: Cirka 45 minuter.

Det blev som sagt ett helt OK pass med tanke på mitt mindset innan. Dock har EAA (cirka 10 gram under alla pass) en viss, uppiggande, effekt på mig.

Ryggbild tagen dagarna innan plåtning 09.

Idag var det cardiodag (försöker att köra cardio de dagar jag inte styrketränar) och eftersom jag inte hade någon större lust att ge mig ut i duggregn och halv orkan valde jag att köra denna på spinningcykeln. Som underhållning under passet kollade jag på lite UFC på iPaden. Perfekt.

Tidsåtgång: 40 minuter.

Intensitet: Medel för fettförbränning och syresättning.

I morgon blir det förmodligen en vilodag då det tenderar att bli tight med tid på just fredagar.


Sammanfattningsvis känns, trots en låg dag, träningen riktigt bra nu. Ja, kanske t.o.m. så bra att det blir en fullskalig tävlingssatsning? Ja, så får det nog bli... :)


// Calle

Inga kommentarer: