The fury

Idag har jag haft en riktig skitdag. Eller ja, skitvecka är nog närmare sanningen.
Utan att gå in på detaljer så finns det en vital del i mitt liv som måste falla på plats innan jag kan återfå mitt forna flow. Inget fancy, men fortfarande en viktig bit.

Gårdagens ryggpass blev inte genomfört p.g.a. jag kände mig alldeles för låg och omotiverad för att kunna ge järnet på gymmet, men idag hade jag fått såpass med mental konvalescens för att kunna ta ut frustrationen på vikterna. Låten nedan gick på repeat genom hela passet...

Slipknot - Surfacing

Dagens övningar:

Rygg

1. Sittande rodd. Maxvikt 90 kg x 5 reps.

2. Stångrodd med z-stång. Maxvikt 80 kg x 7 reps.

3. Pullovers i cable. Maxvikt 60 kg x 10 reps.

4. Latsdrag bakom nacken. Maxvikt 75 kg x 5 reps.

Baksida axlar:

1. Stående sidolyft. 7,5 kg x 10 reps.

Biceps:

1. Bicepscurls med rak stång. 23 kg x maxrep (för pump).

Passet tog cirka 35 minuter och jag hade ett djuriskt fokus genom hela passet. Det var välbehövligt.
EAA genom hela passet och 40 gram vassle direkt efter, inte konstigare än så.

Over and out.

// Calle

Inga kommentarer: