Cykelpendling #Cardio

Veckan som gått har inte erbjudit någon styrketräning så här långt, dock är morgondagen reserverad till just detta. Jag har planerat att köra rygg, biceps och baksida axlar.

Jag har i tidigare inlägg skrivit att jag skall börja cykelpendla till arbetet, och just det har jag börjat med nu.
Det blev cykling både i onsdags och torsdags. Jag har cirka 1.8 mil enkel väg (Lund-Malmö) till arbetet, så jag har cyklat totalt 7.2 mil på två dagar och har bränt strax under 2.000 kcal.
Själva cyklingen har känts bra, men jag har fått ganska ont i ländryggen. Osäker på om det handlar om sadelns position eller om den tunga packningen (tips emottages tacksamt). Jag har hur som helst justerat sadeln till en lite mer framåtlutad position för att se om det känns bättre.
Min förhoppning är att cykla även på måndag då jag behöver all mängdträning jag kan få innan beach 2011 i allmänhet, och Bockstensturen i synnerhet.

Dag 2 till arbetet. Nöjd med tiden och tempot!

Vi hörs efter träningen i morgon!

// Calle

Inga kommentarer: