Tillbaka till skogen #Mountainbike

Igår var jag ute och körde lite cross country för första gången på (alldeles) för länge. Det var ruggigt varmt, säkert 26-27 grader, men behagligt väder för träning ändå. Dagen till ära satt de nya XT-hjulen på :)

På väg till skogen!

Då det var ganska längesedan jag var ute i Genarps skogar sist gjorde jag det ganska enkelt för mig själv och cyklade efter Skåneleden. Denna ger, trots sitt till synes oförargliga namn, en ganska trevlig mix av flack mark till rejäla backa och utförsåkningar. Den passar min förmåga perfekt just nu, och framförallt är det lätt att navigera på den då den är uppmärkt. För Er som inte varit i Genarps skogar innan kan jag berätta att det är förhållandevis enkelt att cykla vilse.

Passet erbjöd rolig cykling, och vädret var som sagt underbart. Det största minuset var helt klart myggen, jag har minst 10 svullna och kliande myggbett lite varstans på kroppen idag. Får se till att ordna myggmedel till nästa gång.
Förvånande nog cyklade jag inte alls så långt som jag trodde, knappt en mil. Dock hade jag ej min cykeldator med mig, då jag måste införskaffa en extra ekermagnet till de nya hjulen. Normalt brukar jag hålla koll på hastighet och sträcka genom den. Även om det blev en kort runda var den fullt tillräckligt för att få igång endorfinerna rejält, det var längesedan jag kände såhär efter ett träningspass!

Nedan följer lite stats från passet, inget fancy direkt. Det finns ett antal stopp på vägen såsom broar, kärr och grindar vilket drar ner snitthastigheten en del. Dock ingen racercykling ändå.

Stats från senaste passet.

// Calle

Inga kommentarer: