Styrka och cardio #Fitness

Idag blir det en kombinerad update på gårdagens och dagens pass. Är det något man lär sig som förälder så är det time management ;)

Igår fick jag äntligen till mitt ryggpass. Rygg tillhör helt klart en av favoriterna på schemat. Dock fick jag ta det ganska lugnt då jag har ganska ont i ländryggen som bekant. Vikterna detta passet var förhållandevis låga för att i gengäld träna med ett strikt utförande.

Passet såg ut enligt:

Rygg

Pullovers i cable. Uppvärningsset x 3.

Latsdrag bakom nacken. Maxvikt 70 kg x 5 reps.

Sittande rodd. Maxvikt 70 kg x 6 reps.


Sittande rodd i maskin (Nordic gym). Maxvikt 80 kg x 5 reps. Tyngre än förväntat. 


Biceps

Bicepscurls med rak stång. Maxvikt 30 kg till fail.

Bakåtlutade bicepscurls med hantel. Maxvikt 12.5 kg x 12 reps.

Baksida axlar

Breda stångroddar. Maxikt 40 kg x 6 reps. Denna övningen kändes inte bra i ländryggen idag.

Framåtlutade enhands-hantellyft. Maxvikt 7.5 kg x 8 reps.

I det stora hela ett ganska OK pass. Saknade marklyften en hel del, men de får vänta tills ländryggen inte känns som en påse popcorn...

Idag har jag endast kört cardio. Planen var egentligen att jag skulle cykla till och från arbetet, men monsunregn och blåst fick mig på andra tankar. Istället valde jag att köra spinning hemma på den gamla trotjänaren.

Totalt körde jag 55 minuter med ett högt tempo. Jag visualiserade Bockstensturen och dess tempoväxlingar genom hela passet för att hålla motivationen uppe. Jag känner verkligen att det går åt rätt håll nu och det är milsvida skillnad på syresättningen idag jämfört med för ett par månader sedan.

I morgon blir det ingen träning då jag ska träffa en klient direkt efter arbetet för att arbeta med deras digitala marknadsföring med mitt privata företag. Möjligtvis blir det lite spinning på kvällen ;)

// Calle

Inga kommentarer: