Back in business!

Efter en liten "semester" från bloggandet är jag tillbaka igen :) Anledningen till att jag inte har varit så aktiv är att jag har haft ganska mycket runt omkring och inte ansett att jag har haft tid för bloggandet. Paradoxalt nog tror jag egentligen att det kan vara bra att få skriva av sig lite för att lätta på det mentala trycket.

Ja, hur går då träningen? Den går faktiskt skapligt. Jag har ju som de flesta av er haft problem med mitt blodtryck, och har fortfarande stundvis, men det är betydligt bättre nu. Jag har börjat köra en hel del cardio för att komma ner till det magiska 80-kg'sstrecket. Detta handlar inte bara om blodtrycket, utan även om att uppnå en balanserad fysik, både stark och uthållig.

Dessvärre har det blivit lite mindre karate den senaste tiden, men det handlar mest om sena kvällar framför datorn med diverse arbete. Dock satsar jag vidare och ser inte de missade passen som något misslyckande, utan som prioriteringar för att kunna frigöra mer tid framöver. Jag gillar verkligen mitt jobb, så för mig är det inget konstigt eller jobbigt att ta med det hem emellanåt. Dock bör jag försöka stanna och reflektera mer i livet, och inte alltid köra fullt ut.

I morgon är det iväg till Stockholm för arbete. Detta innebär sjukligt tidiga mornar och sena kvällar, men det är ju bara en gång veckan så det kan man stå ut med :) Hade det inte vart kul hade man ju inte gjort det, eller hur?

Ikväll har jag kört 45 minuter spinning. Inget fancy:

Medelpuls: 134
Maxpuls: 154
Kcal: 412

I morgon ska jag köra ben så snart jag kommer hem från Sthlm, och jag ska försöka återkomma med en update då! Ha det bra med er, vi hörs!

/ Calle

Inga kommentarer: