Axlar och mage

Idag hade jag egentligen ingen lust alls att träna efter en lång och händelserik dag på jobbet. Jag var faktiskt inställd på att det inte skulle bli någon träning, utan en lugn eftermiddag med lite MW2 och kodknackande på Newsflash.se. Dock smög sig ångesten på ganska snabbt så det var bara att tagga till sig.

Dagens pass gick riktigt bra och var riktigt intensivt. Jag körde kanske inga världsmästarvikter, men känslan var riktigt bra med god kontakt och pump. Passets tyngsta övning på respektive muskelgrupp blev idag:

Axlar: Militärpress bakom nacken (fri stång) med 70 kg.

Mage: "Masken" med 90 kg.

Utanför gymmet när jag höll på att avnjuta min proteindrink hände något som jag inte har upplevt på riktigt länge: Jag kastade upp. Vi snackar inte kaskadkräkning, men ändå. Detta var kvittot, jag hade kört hårt. 

Väl hemma blev det sushi som post workout meal. Inte helt opti, men ganska nära.

// Calle

1 kommentar:

Jörgen sa...

tränat hårt eller kebaben på lunchen? :P