Tillbaka från Ronneby Brunn

I måndags åkte jag och tjejen till Ronneby Brunns spa för att unna oss lite avslappning och verklighetsflykt så här i sluttampen av semestern. Nyckelordet för den här resan var verkligen just avslappning. Men vad fel det skulle visa sig att vi hade!

När jag tänker på ett spa tänker jag på lung och ro, uppvärmda pooler, jacuzzi, bastu, badrockar och allt som hör där till. De sistnämnda, materiella sakerna, fanns alla på plats som sig bör men känslan av lugn och ro lös med sin frånvaro. Varför?

Till skillnad från de flesta spaanläggningar, som månar om sina sina gästers välbefinnande, hade Ronneby Brunn ingen åldersgräns inne på själva spaavdelningen.
Detta innebar att snittåldern inne i den uppvärmda poolen och jacuzzin var någonstans kring 7 år, då majoriteten av spagästerna utgjordes av barn, och då räknar jag med alla ynglingarnas föräldrar.

Jag och tjejen var väldigt besvikna på vistelsen och vi talade även med ett annat par som hade ordnat med barnvakt till sina egna två barn för att just kunna njuta av lite lugn och ro. Men icke.
Personligen tycker jag att det är fördjävligt att tillåta barn på en spaanläggning och jag ifrågasätter verkligen varför man ö.h.t. väljer att ta med sina barn till ett sådant ställe... 

Det bästa med hela vistelsen var egentligen att jag fick till ett bra benpass på anläggningens högst spartanska gym på 15 kvm. Jag har fortfarande en hårresande träningsvärk.
Även den kringliggande parken förtjänar att lyftas fram. Den erbjuder verkligen bildsköna miljöer för den som är rask i benen. 

Helhetsbetyget för vistelsen på Ronneby Brunn blir ett riktigt stort #FAIL från mig. Ville vi haft den typen av upplevelse som vi fick där kunde vi lika gärna kunnat besöka valfritt badhus vilken dag i veckan som helst...

Det är inte riktigt den upplevelsen de utlovar på sin hemsida heller, för den delen. Vilseledande marknadsföring, kallas det visst...

// Calle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kallas vilseledande marknadsföring. Allt enligt marknadsföringslagen. Tråkigt med vistelsen. Må gott.

Calle sa...

Anonym: Tack! Jag skyller på semestern, för det där skall jag om någon kunna! Har fixat till det hela nu.

// Calle