Double impact

Idag fick kroppen sig "the chock of a lifetime" då jag har kört två pass idag.
Det första passet cykling i 1 timma och 21 minuter. Bedrövande jobbigt för syresättningen. Det andra passet blev ett fullvärdigt rygg och bicepspass på favoritgymmet.

Det första passet var från början tänkt att vara ett hyfsat lugnt slätmarkspass men efter cirka 1 mil kände jag att suget efter skog och mark var för stort.
Jag cyklade på tills jag kom till första bästa avstickare in i skogen.

Skogscyklingen bjöd på ganska plana stigar med lätt terräng. Även om själva cyklingen inte krävde speciellt mycket skärpa, förutom ett par backspurter, gjorde klimatet (23 grader, überfuktigt) att syresättningen blev lite lidande jämfört med normala förhållanden.

Men i det stora ett väldigt gemytligt och avslappnade pass. Detta vill jag ha mer av i min träningsmix!


Pass två: Rygg, biceps och baksida axlar bjöd inte på några större överraskningar egentligen utan allt kändes som det skulle. Styrkan fanns där, pumpen likaså.
Även här gjorde det underliga klimatet sig påmint: Varmt och fuktigt. Nästan tropiskt.

/ För att flika in lite gällande vädret så har det varit minst sagt udda, i alla fall här i Lund. Igår regnade det stötvis enorma mängder. Sådana mängder att tankarna fördes till inget annat än: Monsunregn.
Givetvis var jag tvungen att dokumentera det hela (vuxenpoäng):



/ Slut på off topic.

Upplägget för dagens pass var:

Rygg.

1. Latsdrag bakom nacken.

2. Sittande rodd.

3. Pullovers.

Baksida axlar.

1. Framåtlutade sidolyft med hantlar.

Biceps.

1. Skivstångscurls.

Finito!


Kvällen kommer att gå i återhämtningens tecken med massor med mat och benen i högläge. Skönt.

Cykeln står och vilar sig på Skatås ;)

Till morgondagens träning funderar jag på om man skulle ta sig till Genarp för lite cross country. Man får väl passa på nu medan det är någorlunda ljust ute på kvällen då jag inte har inhandlat lämplig belysning för kvällscykling ännu. Tips på sådan emottages f.ö. tacksamt!

Vi hörs i morgon!

// Calle

Inga kommentarer: