Axlar, mage och stretching


Idag har det varit ännu en hektisk dag på arbetet. Det känns som om jag har hunnit med massor, vilket givetvis är positivt. Har hunnit med två kundbesök i Göteborg samt en hel del administrativt inne på kontoret.
När jag väl kom hem var jag riktigt trött, dock inget som lite mat och en powernap kunde råda bot på!

Innan passet körde jag två kapslar NO samt två kapslar Kre-alkalyn. Detta är en väldigt bra kombo som jag varmt kan rekommendera. I vanliga fall brukar jag som en del av er vet köra aminosyror och Rage, men eftersom min arbetssituation gör att min kropp är ganska stressad mår jag inte speciellt bra av Ragen för tillfället. Då Rage innehåller väldigt mycket koffein får jag en lite väl hög arbetspuls som inte känns bra, så detta tillskott får vänta tills jag har fått lite bättre balans i min närvaro.

Väl på gymmet var det back to basics som gällde. Idag var det dags
för axlar, mage och lite stretching.

Kyokushinkai Karate

På axlarna körde jag först uppvärmning med lätta hantlar (pressar och sidolyft med samma vikt), millitärpress bakom nacken, sidolyft samt enhands axelpressar.

På mage blev det i vanlig ordning tunga crunches med vikt, för visst är magens musklatur som all annan musklatur? Den behöver överbelastas för att växa. Alltså ingen större mening att köra hundratals med situps.


Det unika med detta passet var att jag tog en cirka 20 minuter lång session för att stretcha igenom benen, höfterna samt gluteus ordentligt. Detta är viktigt nu när jag har valt att ta upp kampsporten igen! Dock är jag inte ovig på något sätt, men man kan alltid förbättras!
Man får inte glömma att jag faktiskt väger cirka 20 kg mer nu än när jag tävlade i Taekwondo :)

En gång i tiden klarade jag både split och spagat, och mitt mål är att komma dit igen.


Nu är det dags för lite mat och sedan skall jag ge tjejen en omgång i sängen. Med massage förstås, vad trodde ni? ;)

Ha en trevlig kväll, vi hörs!

Mvh Calle

Inga kommentarer: