Bröst och triceps, dagen efter

Igår körde jag bröst och triceps efter en ganska utmattande helg i Västerås (total körning, 120 mil).

Innan passet fyllde jag på med 10 gram EAA samt 25 gram Rage. Denna kombinationen är riktigt bra för uthålligheten och pumpen!

Uppläget på passet blev igår lite annorlunda eftersom det var så mycket folk på gymmet som ockuperade alla hantlar och maskiner.
Eftersom jag har svårt att få kontakt i bröstet med pressövningar körde jag uteslutande flyes.

Förstaövningen blev flyes i cablecrossen, 4 set. Här körde jag en liten twist mot vad jag brukar i denna övning. Istället för att stå rak i ryggen ställde jag mig i princip parallellt med golvet, med handtagen kopplade i de övre trissorna, och körde tungt. Fick riktigt bra pump i bröstet!

Övning nummer två blev liggande flyes med hantlar. Körde tre set till failure med 18.5 kg, 21 kg respektive 22 kg's hantlarna. Gillar denna övningen!

Som sistaövning körde jag sittande flyes i maskin. Tre set till failure.

På triceps körde jag endast två övningar. Enhands tricepspressar i cable med omvänt grepp samt sittande tricepsextensions i maskin. Samtliga set till failure!
SNart kan jag reppa på fullt magasin på Nordic gyms tricepsmaskin, så då är det helt enkelt bara att återgå till basics igen - tricepspress med rak stång :)


Ikväll ska jag återuppta min konditionssatsning igen om jag inte är helt slut. Är ganska mycket på mitt arbete nu, så jag brukar vara väldigt trött på kvällarna nu för tiden.

Ha det bra med er, vi hörs!

Mvh Calle

Inga kommentarer: