Comeback deluxe

Idag var jag och tjejen och körde ett förmiddagspass på gymmet. På cirka en och en halv timme hann jag med bröst/triceps samt 30 minuter hård konditionsträning på crosstrainern. Skönt!
Styrkepasset gick helt OK. När jag värmde upp i cablecrossen med flyes fick jag ganska starka känningar från nacken igen i form av sprängande huvudvärk, men efter lite nedvarvning försvann dessa ganska snabbt. Detta tyder ju på att min ihållande huvudvärk definitivt är spänningsrelaterad. Jag har ju kört mina trapz ganska intensivt som ni vet, och slarvat storartat med stretchningen av dessa. Skit in, skit ut, som man säger... :)

I morgon väntar en stor comeback för min del ;) Jag ska dra på mig min GI ännu en gång för att köra Karate igen. Jag hade för avsikt att lägga kampsporten på hyllan för en ickebestämd framtid, men jag klarar helt enkelt inte av suget. Måste få sparka av mig! Jag har tränat det i så många år nu, så det är liksom en del av mig det här med kampsport. Jag är medveten om att det kommer att bli SJUKT jobbigt, men det är det ju så klart värt.

Snart ska vi till världens tråkigaste affär, IKEA. Missförstå mig inte, IKEA (för att inte tala om företagsmässigt intressant) är väldigt bra om man vet vad man skall ha redan innan. Detta är dock inte fallet med min älskade, hon gillar att gå omkring och kika på det mesta. Beräknad tidsåtgång blir således minst 2 timmar... Haha!

Bjuder på en bild av dagens lunch!

// Calle

2 kommentarer:

Stefan Svärd sa...

Skulle säga att 2 timmar är definitivt i underkant. Multiplicera detta med pi så är du nog mer rätt på det.. :)

Calle sa...

Stefan: Du hade rätt. :)