Fotled deluxe

Gårdagens comeback gick riktigt bra i cirka 1 timme och 10 minuter sen small det... Vi körde sparring och jag skulle lägga upp en spark i midjehöjd på min motståndare. Eftersom vi körde med benskydd så skulle jag dra på lite tänkte jag. Sagt och gjort så slungar jag iväg sparken med mitt vänsterben varpå han ska kontra och jag sätter min fotvrist rakt in i hans knä! När med drar bak sitt ben så blir knät ganska spetsigt och hårt och som Ni förstår gjorde det sjukt ont och jag skuttade ut ur dojon för att titta till eländet. Det tog cirka 1 minut innan jag hade en blödning stor som en kiwi på den yttre fotknölen. Turligt nog fanns Sempai Markus på plats som vet hur skador som dessa skall behandlas för att minska konvalencstiden radikalt.

Efter en tids återhämtning lyckas jag ta mig ut till bilen och köra hem. Jag kan säga att varje växling med tillhörande koppling följdes av de hemskaste av svordomar...
Väl hemma konstaterar jag att blödningen fortsätter att utvecklas, så jag ringer sjukvårdsupplysningen. De frågar mig om mina symptom och frågar var på fotleden blödningen sitter. När jag berättar hur läget ser ut säger de direkt: "Du måste åka in till akuten. Du kan ha brutit springbenet, och om de fortsätter kan du få nervskada..." Behöver jag säga att jag åkte in? ;)

Fotleden inne hos ortopeden

Själva besöket på akuten tog fyra timmar, avsevärt mindre än jag hade väntat mig. Efter röntgen fick jag beskedet att ingenting var brutet förutom en gammal Taekwondo-skada som har lett till att jag har ett löst ben ovanför min häl. Dock misstänker man att jag har sparkat av en större ven i foten, men att denna kommer att klarar sig utan kärlkirurg (pust!). Så här sitter jag, men stödstrumpa och kryckor. Dagen efter min comeback deluxe... :)

// Calle

Inga kommentarer: