Dagens träning i korthet

Idag var det egentligen dags att köra ben och av förklarliga skäl var detta uteslutet :) Ingen katastrof egentligen. Man kan ju se detta på två sätt: 1. Man missar massa träning p.g.a. skadan eller 2. Nu har jag ju tid att fokusera på mina svagaste bitar: Biceps och triceps.
Faktum är att jag är ganska nöjd med muskelmassan på mina ben. De är alldeles lagom och ändamålsenliga med vad jag vill: Vara en genomtränad och funktionell atlet.

Istället för ben körde jag idag axlar och mage. Inget fancy pass direkt men jag märkte att jag var osedvanligt stark i sidolyften där jag körde 8:or på 14 kilo med rak arm. Inget svingande med böjda armar här inte. Strikt är min melodi.

Och foten ja... Den börjar att bli blå/svart där blödningen var som värst i onsdags. Vi får väl se hur det här slutar. Det enda jag kan säga nu är: Länge leve Voltaren!

Voltaren gel

// Calle

Inga kommentarer: