Söndagen och gårdagens träning (rehab)

Min sargade fot börjar sakta med säkert att återhämta sig. Den är blå och ganska öm, men det är inga problem att gå på den och t.o.m. köra ganska hård cardio. Jag siktar på att kunna köra Karate och benträning på gymmet under nästa vecka.

I söndags var jag och tjejen och tränade på Fitness 24/7. Det är faktiskt skönt att kunna träna vilken tid på gymmet om helst. Vi har ju även kort på ett annat större gym här, men eftersom de har sommartider nu öppnade de kl. 15:00... Jag förstår inte det där, varför slutar en del människor att träna bara för att det är sommar?
Hur som helst var det dags för ryggen igen. Fick till ett bra pass bestående av: Pullovers med cable. Stångrodd med z-stång. Latsdrag bakom nacken samt sittande rodd plus framåtlutade hantellyft med hantel för baksida axlar. Bra tryck i musklerna för en gångs skull! Kan dock bero på en maxad ätardag under lördagen... ;)
Som avslutning på passet blev det 30 minuter crosstrainer. Jag kommer satsa en del på konditionen nu för att underlätta kampsporten. En bra bonus är ju såklart att man dessutom bränner fett.

Igår körde jag lite rehab för min fotled i form av att göra tåhävningar samt diverse rörelser jag fick rekommenderade hos ortopeden. Till detta körde jag en halvtimme spinning för att få riktig genomblödning, gjorde lite ont men det var inte värre än att man kunde bita ihop. Avslutade givetvis det hela med lite skuggsparring... :)

Foten i söndags

Idag är det bröst/triceps som ska få bestraffning, återkommer med update ikväll!


// Calle

4 kommentarer:

Björn sa...

Och det är därför man sparkar med Skenbenet, om det nu händer att någon blockar ;)
Kör thai, sluta tramsa med det där =)
Ska börja följa din blogg. Hoppas du är på banan snart igen!

Calle sa...

Björn: Haha, jo så kan man se det :)
I regelsparkar jag med skenbenen, men detta gick såpass snabbt så att Taekwondo-nerven kickade in...
Kyokushin är f.ö. väldigt likt thaiboxning på många sätt!


Kul att du vill följa bloggen!

// Calle

Björn sa...

Kyokushin är nice! lyoto machida kör ju det.. Han är inte så jävla sopig han inte ;)
Ös på!

Calle sa...

Björn: Damn right! Även GSP har kört Kyokushin. Det samma!

// Calle