Cardio och planering #Fitness

Nu har lilla Felicia kommit till världen! Hon föddes den 19/4 kl. 12:28. En obeskrivlig händelse som ger en perspektiv på livet.

Idag är det sista dagen som pappaledig efter Felicias födsel och jag har blandade känslor. En del av mig vill bara vara kvar hemma och kramas med lillan, och den andra delen av mig vill tillbaks till jobbet. Ja, jag är workoholic (men jag älskar det)! ;)

Jag kommer helt klart att ta ut mer pappaledighet i framtiden, det är kvalitetstid som är svår att värdera i pengar. Helt klart.

Felicia håller pappa i handen

Dagen har har tillbringats tillsammans med goda vänner och deras barn där det bjöds på lunch och fika - Härligt! Det är kul och lärorikt att ha vänner som befinner sig i samma livssituation som oss själva med småbarn, karriär o.s.v.

Eftermiddagen spenderades delvis på spinningcykeln för att fila lite till på konditionen. Som jag skrivit tidigare har jag beslutat mig för att satsa lite extra på just konditionsträningen framöver p.g.a. jag vill köra något motionslopp i mountainbike och för att det även är gynnsamt för styrketräningen. Planen framåt är att köra minst 4 cardiopass, 2 tunga styrkepass samt 1 pass TRX i veckan.

Passet idag blev 55 minuter och intensiteten var medel (puls runt 140-150).

I morgon är planen att köra bröst och triceps, så häng med då!

// Calle

Inga kommentarer: