Dagens träning #Fitness

Idag har jag tränat med ett lite annorlunda upplägg än normalt förekommande.
Passet bestod av två delar: 40 minuter TRX och 40 minuter cardio. Egentligen skulle jag vilat från cardion idag och kört styrketräning, men väl hemma kände jag för att ändra lite på planeringen.

Passet på TRX:en var dedikerat till bröst, triceps och mage. Det var ett skakigt och ganska ansträngande pass, men sammanfattningsvis var jag ganska nöjd. För fokus på mage/bål körde jag en hel del s.k. "Atomic push-ups", se nedan. Gruvlig övning!


Efter en kort paus med mat körde jag 40 minuter spinning. Ett ganska odramatiskt pass med medelintensitet. Just nu handlar min träning ganska mycket om volymträning för konditionen, med andra ord: Köra cykling så ofta som möjligt. Det kommer att krävas för att jag ska ha en sportslig chans på Bockstensturen ;)

En post workout-klassiker för mig: Ägg och kalkonbacon

// Calle

Ps. Pimpade bloggen ytterligare idag. Hiss eller diss? 

Inga kommentarer: