Cardiokavalkad #Fitness

Gårdagen, såväl som kvällen idag, bjöd på cardiopass på spinningcykeln. Igår körde jag 45 minuter med hyfsat tempo och passet idag var kortare men i gengäld intensivare. Även om det är en bra bit kvar så känner jag redan skillnad på flås såväl som på rundtramp. 

Min morot för att köra på med konditionsträningen just nu är att jag har planerat att köra Bockstensturen i september. För Er som följt min blogg ett tag så kommer Ni kanske ihåg att jag planerade att göra det förra året, men jag fick var tvungen att ställa in av olika anledningar. 
Sträckan jag satsar på i år är 50 km, inte speciellt långt, men mitt mål är att kunna prestera bra genom hela loppet så 100 km känns lite väl magstarkt att börja med ;)

Utöver tävlingsmålet är självklart form och fettförbränning en trevlig bonus. Dock har jag höjt kaloriintaget en del, framförallt med kolhydrater, för att kunna hantera den kraftiga ökningen av cardio. 

I morgon blir det förmodligen vila och till helgen TRX och styrketräning (Rygg, biceps och baksida axlar).

// Calle


Inga kommentarer: