Cardio für alle!

Igår var och tjejen och körde ett gött styrkepass på gymmet. Innan påbörjat pass hade jag onda aningar om att det hela skulle gå riktigt dåligt. Men hur som helst började jag köra på, trots lätt huvudvärk och trycklöshet. På schemat stod bröst och triceps.
Jag märkte ganska snabbt att huvudvärken började ge med sig så jag lastade på. Och resultet?
TVÅ personbästan! Ett i flyes (maskin) och ett i tricepspress i cablecross :)

Idag körde jag ett pass intensiv cardio på gymmet iform av crosstrainer, eller elipsemaskin som en del kallar den för. Flåset kändes riktigt bra! Det märks att Karaten börjar ge resultat på konditionen. Jag kan även tillägga att jag har gått ner lite i fettvikt, vilket alltid är trevligt :)

Nästa vecka är lite annorlunda rent arbetsmässigt eftersom det kommer att försvinna två arbetsdagar pga utbildning. Dock skall jag göra mitt bästa för att försöka klaffa alla mål och mellanmål. Det är detta som är en del av framgången: Att kunna anpassa sig till omstädigheterna!


Ha skön kväll med er, vi hörs i morgon! Då är det Karate som gäller.

/ Calle

2 kommentarer:

Jörgen sa...

tjo hoppas allt är väl, undrar om du eller bättre hälft testat (och isf vad doseringen är, hittar inte det någonstans) http://www.styrkadirekt.se/index.php?main_page=product_info&products_id=70 . Letar efter en kreatin produkt (min första), funderar på att köra vanligt monohydrat men jag tänkte om man ändå ska testa något varför inte köra något "bättre" direkt.
mvh J

Calle sa...

Jörgen: Det normala med monohydrat är att man laddar i fem dagar enligt 5 gram 3-5 ggr dagligen för att sedan gå över på en underhållsdos på 5 gram om dagen. På träningsdagar tas det direkt efter träningen.

Kör hårt!

/ Calle