Frukost och Middag

Här kommer ett par bilder på en frukost och en middag under en typisk ledig dag för mig. Jag har som mål att äta så bra som möjligt året runt, men ibland kommer man givetvis in på sidospår :) Dock aldrig under diet.

Tanken nu är att jag skall ta mig under 80-kilosstrecket för att få ett bättre utgångsläge inför årets tävlingar, så nu är det cardio och bra mat som gäller!

Frukost: 50 gram Hy-Pro Hallon-Kvarg, 2 dl minimjölk och blåbär (ruskigt god blandning) tillsammans med "Fröig" (Polarbröd), 5% prästost, kalkon och keso!


Pizza gjord på: Fullkornstortillias, 5% prästost, tonfisk, räkor, feferoni, rödlök och krossade tomater med örter - SJUKT goda :)

Ikväll är det Karate som gäller, första passet med den avancerade gruppen, så jag förväntar mig det värsta... I ärlighetens namn känner jag inte alls något sug att köra ikväll, men det är som jag brukar säga: There is nothing to it but to do it...

Ha en bra dag

/ Calle

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är detta din dietmat?

Calle sa...

Anonym: Nej, detta är mer för att hålla koll på vad jag äter i vardagen. Min dietmat är betydligt mer strikt och kalkylerad.

Jag lovar er att skriva mer om min tävlingsdiet när det börjar att närma sig tävling!

/ Calle

Anonym sa...

Var hittar man 5% prästost? :D

Calle sa...

Cecilia: Kom precis på att det inte alls är prästost, utan Wäsgöta Kloster :) Jag köpte osten på ICA Tuna i Lund!

/ Calle