Karatesession complete

Kvällens Karatepass var riktigt bra. Även om det var jobbigt så märks det att konditionen sakta men säkert är på väg tillbaka :)
Passet var ganska fightinginspirerat med mycket mitsträning som är min favorit tillsammans med Kumite (fighting). Man kände tydligt att det hade gått en hel del glykogen under passet, så vad passade bättre än 50 gram Mr. Big protein och 50 gram maltodextrin? :)

Väl hemma var det dags att äta igen. Idag blev den en gammal favorit: Hamburgare!
Jag anser att det är bäst att lägga en så stor del av sitt näringsintag i anslutning till träningen eftersom absobationen och proteinsyntesen är som högst just efter ett träningspass.


Längar till sommaren med allt vad det innebär...

I morgon är det dags för bröst och triceps igen. Ska bli kul!

Vi hörs i morgon!

/ Calle

2 kommentarer:

Millan sa...

Jag längtar oxå efter sommaren. Framförallt nu när plusgraderna kommer o det börjar bli blask och tråkigt väder igen... Men månaderna går så fort, snart är vi där;) Millan
(millansandberg.blogspot.com

Calle sa...

Millan: Hej på dig! Kul att du har hittat hit till min B-blogg :)) Hehe

Ja för tusan, sommaren är skön. Men jag och tjejen har faktiskt en liten morot att se fram emot redan nu :)
Vi ska till Cypern i Maj, och då ska man bannemig vara i form :)

/ Calle