Kvällens benpass och dagens mat

Idag var det dags för ben. Var inte alls sugen på detta eftersom jag har kännt mig stum i dem sedan Karaten igår. Men när jag väl kom igång gick det hur bra som helst.
Dagens pass var lite annorlunda eftersom jag körde lite specialövningar för kampsportens skull, som exempelvis upphopp med hantlar. Körde djupt på 25 kg's-hantlarna som tyngst och kan säga att det suger bra i låren... :) Det blir alltså 50 kg extra vikt plus rörelseenergi. Men det lär göra underverk för explosiviteten i längden!

Tänkte att jag skulle sammanfatta exakt vad jag har ätit idag:

Frukost: 40 gram fiberhavregryn, 50 gram Mr. Big protein, 80 gram frysta bär (mix mellan jordgubbar och blåbär) samt 3 dl minimjölk blandat med mixerstav.

Mellanmål: 40 gram Mr. Big protein. Ett knäckebröd med två skivor ost och gurka.

Lunch: Tonfisksallad med bönor, lite pasta samt diverse grönsaker.

Mellanmål: 40 gram Mr. Big protein samt en banan.

Innan träningen: 40 gram Mr. Big protein. Ett knäckebröd med två skivor ost.

Direkt efter träningen: 50 gram Mr. Big protein samt 50 gram maltodextrin.

Kvällsmål: 150 gram (tillagad) kycklingfilé med 100 gram dinkelpasta och wokgrönsaker.

Innan läggdags: 45 gram Hy-Pro.

Fick även mina efterlängtade skor som jag hade beställt.
Ett par Nike Shox Turbo VII!

Ha en trevlig kväll med er, vi hörs!

/ Calle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med upphopp med hantlar.. hmm.. låter alldeles för jobbigt. Tur man slutat med kampsporten :)

Calle sa...

Ted: Hehe :) Det ska vara jobbigt! Jag är väldigt glad över att jag tog upp min kampsport igen och som det känns nu kan jag inte tänka mig en bättre kombination!

Ha det gött!

/ Calle