Storkok och Karate

Idag har jag endast arbetat halvdag vilket gav en välbehövlig ledighet under eftermiddagen. Jag rensade och stekte 2 kg kyckling så att jag snabbt och enkelt kan fixa mat här hemma efter träningen. På jobbet äter jag i princip alltid tonfisksallad :)

Nedan kan ni se lite bilder från min kulinariska storslagenhet... Haha

Två kilo kyckling kryddat med curry, cayennepeppar,
pepparmix och kaliumsalt.

Förpackade i portionsförpackning om 150 gram
färdiglagad kyckling i varje påse. Bara att
tillsätta valfri kolhydratskälla! :)

Dagens Karatepass var årets första och galet krävande. Vi skulle antagligen bestraffas för all julmat vi hade tryckt i oss... Men hur som helst känns det riktigt bra att få köra riktig fysträning igen. Hur fan klarade jag mig med min kondition innan egentligen?
Passet bestod av extremt mycket teknikträning (väldigt krävande om man utför detta korrekt) och en hel del fys både i början och på slutet :) Som avslutning körde vi "sälen". Ni som känner till denna övning vet vad det innebär...

Lite bilder från ett tidigare pass. Observera att alla i gruppen inte har Gi på sig. Detta på grund av att det är nybörjargruppen (avancerad).

Taekwondon sitter fortfarande i. Hoppspark!

Kin Geri.

I morgon ska jag köra rygg, så häng med då!

Ha en trevlig kväll med er!

/ Calle


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset med storkok! Ska börja med det.

Calle sa...

Anonym: Kul att man kan inspirera! Storkok är grymt bra, speciellt om man har snålt med tid (som i mitt fall)!

/ Calle