Axlar, mage och näsblod #Fitness

Efter en lugn lördag där letande efter lämplig barnvagn var det mest fysiska inslaget var det idag dags att styrketräna. På schemat hade jag axlar och mage.

Väl på gymmet möttes jag av en packningsgrad på gymmet som hade fått vilken brandchef som helst att slå bakut, de s.k. "nyårslöftena" var på plats. Detta är kutym under januari, och till viss del februari. Efter dessa 1.5 månader brukar uteblivna träningsresultat och disciplin ha återställt ordningen igen. Fram till dess får man stå ut med "lattemammor" och unga killar i gasp-linne som snackar i mobiltelefon ;)

Övningarna idag var:

Axlar
1. Sidolyft. Uppvärmning 5 kg x fail.
2. Axelpress med hantel, utan ryggstöd. Maxvikt 25 kg x 7 reps.
3. Sidolyft med en hand. Maxvikt 10 kg x 6 reps.
4. Drag till hakan i cable. Maxvikt 80 kg x 10 reps.
5. Militärpress bakom nacken. 30 kg x fail. Pump!

Mage
1. Crunches i ribbstol. Kroppsvikt x fail.
2. Stående crunches i maskin. Maxvikt 75 kg x 6 reps.

Klar!

Passet flöt på riktigt bra och jag hade bra tryck genom alla övningar. Kanske lite väl bra tryck i axelpressen då jag lyckades få lite näsblod... ;)

Efter passet åkte jag och min bättre hälft och handlade ingredienser till kvällsmaten: Lasagne!
Vi brukar inte krångla till det så mycket med vår mat, men näringsmässigt brukar den vara bra.

Lina och Calles fitnesslasagne:

1 kg Ekologisk nötfärs, max 10% fett.
Fullkorns lasagneplattor.
1 Rödlök. Hackas och fräses ned med köttfärsen.
500 gram Keso. Används istället för ostsås.
Riven ost, 10%.
Cirka 150 gram krossade tomater med basilikasmak.
1 vitlök.
Cirka 50 gram Bladspenat. Varvas ned med lagren i lasagnen.
10 små tomater. Halveras och varvas ned i lasagnen.
Kryddor.

Slutresultatet

Och om den blev god? Den blev übergod! Hade man inte haft den karaktär man ändå har hade lasagnen varit ett minne blott vid det här laget... ;)

// Calle

Inga kommentarer: