Turbo inside

Nu är det nästan en vecka sedan jag gick "cold turkey" från min vapendragare sedan 8 år, snuset.

Känslorna har varit, och är fortfarande, många. Synrubbningar, hörselrubbningar, huvudvärk m.m. m.m. har fått mig att inse att en substans som skapar symptom som dessa, när man INTE tar den, med all sannolikhet inte är någon höjdare. I synnerhet inte för en atlet.

Jag har märkt STOR skillnad på vilopuls och kardiovaskulär förmåga. Jag skulle påstå att det handlar om minst 10% i ökad förmåga. Otroligt.

Idag var jag på gymmet för att köra bröst och triceps. Passet kändes helt OK, och för första gången på länge körde jag ett par kre-alkalyn innan passet.

Övningarna jag körde:

Bröst
1. Flyes i cable. Uppvärmning.
2. Hantelpress. Maxvikt 37 kg x 7 reps.
3. Hantelflyes. Maxvikt 18.5 kg x 6 reps.
4. Flyes i maskin. Maxvikt 110 kg x 7 reps.

Triceps
1. Tricepspress i cable med rak stång. Maxvikt fullt mag x 8 reps.
2. Tricepspress i maskin. Maxvikt 75 kg x 6 reps.

Som avslutning körde jag 15 minuter cross trainer. Trots att jag pressade på ordentligt här kom jag aldrig upp över 155 slag per minut i puls.

Nu blir det lugn och ro resten av kvällen :)

// Calle

Inga kommentarer: